Fendt 1000 Vario. Revolutsiooniline traktor.

Fendt seadis uuele Fendt 1000 Variole erakordse eesmärgi: töötada välja täiesti uus standard traktor,taolise võimsusega traktorit pole veel  maailmas kasutuses olnud. Fendt 1000 Variot veab  380–500 hobujõudu, ta on kompaktne, mitmekülgne ja oma suure võimsuse juures on hoitud kütusekulu madalal. Selle tulemuse saavutamiseks oli nõutav täiesti uus lähenemine. Fendt 1000 Vario on esimene traktor kogu maailmas, millel on „Fendt ProDrive“  disainitud madalad mootoripöörded ja „Fendt VarioDrive“  sõidu tehnoloogia.

Fendt 1000 Vario prospekt

Võimsus (EG 97/68)

Fendt 1038 Vario - 291kW / 396hj
Fendt 1042 Vario - 320kW / 435hj 
Fendt 1046 Vario - 350kW / 476hj 
Fendt 1050 Vario - 380kW / 517hj 




 Mootor1000

Kõrge pöördemoment ja endiselt Vario- Saksa meistritöö

Uus Fendt 1000 Variol on neli mudelit (1038 Vario, 1042 Vario, 1046 Vario, 1050 Vario), mille hobujõud  ulatuvad 380-500 (vastavalt normile ECE R24). Endiselt on Fendt Vario universaalne igas töös, näiteks transpordil (60 km/h) või rasketel jõuvõtuvõlli töödel nagu seda on freesimin, purustamine. Tühimass on  kõigest 14 tonni, see muudab masina surve maa-pinnale väikseks, mis on tähtis põllutöödel nagu näiteks külvamisel. Fendt 1000 Vario töötati välja raskemateks töödeks, mida tänaseni tegid liigend- ja roomiktraktorid. Suure-hobujõuline traktor on varustatud kompaktse MAN kuuesilindrilise VTG turbolaadurmootoriga, mille maht on 12,4 liitrit. VTG turbolaadur tagab  madalal kiirusel dünaamilise jõudluse ja kõrge pöördemomendi. Maksimaalne pöördemoment  Fendt 1050 Variol on kuni 2400 Nm  ja see saavutatakse ainuüksi 1100 mootori pöörde juures. Peamine töövahemik on 1150-1550 pööret minutis. 1000 Vario jõuab maksmimaalse kiirusega 60 km/h säästliku 1450  pöördeni minutis, 50km/h 1200 pöördeni minutis ning kiirusel 40 km/h  kogunisti 950 pööret minutis.

 

 

VarioDrive- edasiarendus Vario astmevabast käigukastist  eralditöötavateks sildadeks.

 

Hästi tuntud Vario astmevaba ülekanne on  edasi viidud VarioDrive  jõuülekandeni, mis mõjub vahetult mõlemale sillale. VarioDrive töötab järgides põhimõtet jagada hüdrostaatilist-mehaanilist energiat. Tal on hüdropump ja kaks sõltumatut hüdromootorit, mis varustavad esi- ja tagasilda erinevatel pöördemomentidel.Esimest ja tagumist telge käitatakse sõltumatult, mis avab täiesti uued võimalused: optimeeritud haakumine, täielikult automatiseeritud neljarattavedu,  optimeeritud manööverdus. Esi- ja tagasillal on erinev veomootor, mis tagab pöördel esimesele sillale suurema kiiruse. Tänu sellele on pöörderaadius põllul 10 % väiksem. VarioDrive minimeerib esimeste rehvide kulumist sõites teel.


Uudne jahutussüsteem
Fendt 1000 jaoks on arendatud täiesti uus jahutussüsteem. Uue jahutussüsteemi loomise tingis mootori madalad pöörded ja väga kompaktne disain. Uus hüdrauliliselt käitav ventilaator asub traktori soojusvaheti ees, mis tagab suurema külmaõhu koguse. Ventilaatori asukoht ja kaldenurk tagavad arvestuslikult 25-70% parema tulemuse kui tavaventilaator. Täisvõimsusel kasutab jahutussüsteem 6 kw võimsust, senini on kasutatud 18 kw, et jahutada maha eelnimetatud võimsusega masinat.


Hüdroväljavõtted
Fendt 1000  Variot on võimalik varustada kolmes erinevas variandis koormustundliku pumbaga, mille hüdroõli etteande kiirus on 169 liitrit/minutis, 228 liitrit/minutis või 430 liitrit/minutis. 430 liitrit/ minutis saadakse kahe eraldi toimiva pumbaga, üks on võimeline andma 220 liitrit/minutis ja teine 210 liitrit/minutis. Tänu sellele on hüdroõli vahetus pikendatud 2000 töötunnini või kuni kahe aastani. Hüdroväljavõtteid on võimalik maksimaalselt tellida traktori taha kuus ning üks ette.


Rehvid
Pakkumisele annab veel sära juurde Fendt 1000 innovaatilised rehvid ning  46 tollised tagumised veljed.
Klient saab valida meelepäraselt 750/75 R46 või 900/65 R46 rehvid, sealjuures isegi väiksematel kasvab 14% kontaktpinda
, võrreldes standard pakkumises olevatega 710/75 R42 rehvidega.